Veel gestelde vragen

Levering aan detailhandel

 

- Levert u ook borduurpakketten aan handwerk/hobbywinkels?

 

Ja, u kunt als detaillist ook borduurpakketten bij mij te bestellen.

Daarbij behoren ook borduurpakketten met een speciaal voor u ontworpen patroon tot de mogelijkheden.  

Neem voor aanvullende informatie gerust contact met mij op:  info@alitasborduurpatronen.nl 

 

Verzending en ontvangst.

 

-Waarom worden de Telpatronen (borduurpatronen) niet digitaal verstuurd?

 

Omdat ik niet kan garanderen dat het telpatroon kwalitatief in goede staat bij u uit de printer rolt.

 

-Wat is en waarvoor dient het herroepingsrecht?

 

Het herroepingsrecht is een, bij de wet  ingestelde, "bedenktijd " voor de consument. In een "fysieke" winkel kan de consument de artikelen goed bekijken alvorens tot koop over te gaan. In een webwinkel wordt dat moeilijker vandaar dat er bij wet geregeld is dat de consument, na ontvangst van de artikelen, 14 dagen bedenktijd heeft om te besluiten de artikelen wel dan niet te behouden.

Dit is een goede ontwikkeling maar heeft wel een aantal haken en ogen. In een fysieke winkel kan de verkoper de artikelen uitpakken en laten zien, het risico dat er iets beschadigd raakt aan het artikel/verpakking is in dat geval voor de verkoper. In een webwinkel moet de verkoper erop kunnen vertrouwen dat de , voor hem/haar meestal  "onbekende" klant op een zorgvuldige manier met de artikelen/verpakking omgaat. Vandaar dat er aan het  aanspraak maken op het herroepingsrecht meestal veel voorwaarden gesteld worden. Mijn advies: Neem de tijd om goed over uw wensen na te denken voor u besteld  en lees altijd goed de Algemene Voorwaarden van een webwinkel zodat u weet welke rechten en plichten uw heeft. dit voorkomt veel problemen.

 

- Waarom is het zo belangrijk dat de bestelde artikelen en/of borduurpatronen nog in de verzegelde verpakking zitten  als ik gebruik wil maken van mijn herroepingsrecht?

 

Bij mij zult u de stoffen, bandjes en garens in een verzegelde verpakking ontvangen omdat deze producten erg gevoelig zijn voor vuil worden alleen al door ze simpelweg aan te raken met de handen. Als de verpakking verzegeld teruggezonden wordt hebben wij allebei de zekerheid dat deze artikelen niet beschadigd of bevuilt zijn door uw toedoen( al dan niet opzettelijk) en zal ik dus ook geen eventuele schade op u kunnen verhalen.

De patronen zijn verzegeld omdat de kans dat er gekopieerd wordt alvorens ze terug te sturen helaas erg groot is. U kunt de patronen( of geborduurde uitwerkingen daarvan) op de website bekijken als u twijfelt of u ze wel of niet wilt behouden. Beter is.. van te voren goed bedenken of u ze wilt of niet. Mochten er na opening van de verzegeling fouten in de patronen blijken te zitten dan kunt u altijd aanspraak maken op de garantie en zal ik de fout herstellen en/of het patroon voor een deugdelijk patroon vervangen.

 

Kleuren en garens.

 

-Waarom zijn er geen afbeeldingen van de kleuren bij het behorende kleurnummer op de DMC-garen bestellijst geplaatst.

 

Omdat de kleur van een garen, zoals die overkomt via uw beeldscherm, altijd zal afwijken van de werkelijke kleur.  Een afbeelding bij het kleurnummer schept alleen maar onduidelijkheid. Het is belangrijk, bij het kopen op afstand, dat u precies weet welk kleurnummer u nodig heeft alvorens u besteld. Heeft u een monster nodig van bepaalde kleuren om het juiste nummer te kunnen bepalen neem dan gerust contact met mij op dan kunnen we de eventuele mogelijkheden bespreken.

 

-Waarom worden er op de patronen geen alternatieven voor de DMC kleuren gegeven?

 

Het DMC kleurenpallet is ten eerste zeer uitgebreid en dit merk garens heeft ook mijn grote voorkeur  wat betreft kleurechtheid, glans, uitstraling en de manier waarop het materiaal zich gedraagt tijdens het borduren.Om een tegenvallend eindresultaat te voorkomen ontwerp ik dus specifiek gebruik makend van het DMC kleurenpalet en adviseer ik ook dat merk garen te gebruiken als u mijn patronen borduurt.

 

Uitzondering op deze regel vormen de patronen die ik in opdracht heb gemaakt in een ander merk garen dan DMC. Hierbij geldt nog steeds dat mijn voorkeur uitgaat naar DMC maar bij de omnummering naar het alternatieve merk borduurgaren heb ik rekening gehouden met de specifieke eigenschappen van dat merk.

 

 

-Kan ik de patronen zelf wel omnummeren naar een ander merk?

 

Kleuren beïnvloeden elkaar,  Grijs naast geel laat bijvoorbeeld een ander grijs zien dan datzelfde grijs naast paars. De glans van het garen en kleurdiepte zijn daarbij van grote invloed. Ja, er zijn standaard omnummertabellen in omloop waarmee u een patroon naar een ander merk garen kunt omzetten maar daarbij merk ik op dat de negatieve kleureffecten, zoals bijvoorbeeld het wegvallen of te sterk worden van contrasten, in de regel pas zichtbaar worden als er al een stuk mee geborduurd is.

 

Patronen.

 

-Kan ik je vragen een foto in een borduurpatroon om te zetten?

 

Het omzetten van een foto naar een prettig te borduren patroon is een lastige en zeer tijdrovende klus. De kwaliteit van het uiteindelijke patroon hangt te eerste zeer sterk af van de kwaliteit ( goed belicht, scherp en vanuit de juiste positie genomen) van de foto. Ten tweede is het aantal kleuren borduurgarens veel beperkter dan het aantal kleuren gebruikt in een foto en dat levert regelmatig een probleem op bij het omzetten.

Ook is er nog het probleem dat een door de computer gemaakt patroon vaak een verzameling van allemaal enkele steekjes in verschillende kleuren is ,wat borduren zeer onprettig maakt, u zult dan zeer regelmatig en vaak al na 1 of 2 steekjes weer van draad moeten wisselen. Om er dan nog een prettig te borduren patroon van te maken kost vele uren handmatig bijwerken. Dit hele proces is voor mij te tijdrovend naast mijn andere werkzaamheden én ik kan bij aanvang van de opdracht geen kwalitatief goed resultaat garanderen dus helaas moet ik zulke verzoeken afwijzen.

 

- Maak je ook patronen in opdracht naar persoonlijke wens?

 

Ook hier geldt dat zulke opdrachten te tijdrovend zijn om naast mijn andere werkzaamheden te kunnen doen. Helaas zal ik ook  verzoeken naar persoonlijke wens afwijzen. Wel houd ik me aanbevolen voor speciale thema's, daarmee bedoel ik dat als u een patroon zoekt met een bepaald thema, bijvoorbeeld een beroep of diersoort, u mij dit altijd mag laten weten. Ik probeer zeer zeker rekening te houden met zulke vragen in mijn nieuwe ontwerpen.

 

Contact.

 

-Waarom staat er op de contactpagina geen bezoekadres  vermeld?

 

 Er staat geen bezoekadres op de contactpagina aangegeven om verwarring te voorkomen.  Alita's Borduurpatronen is geen "gewone" winkel maar een Webwinkel.  en ik mag dus alleen producten via het internet en middels bezorging verkopen. 

 

- Ook niet als ik binnen de bebouwde kom van Lemmer woon? 

 

Helaas ook in dat geval zult u mijn produkten gewoon via de website moeten bestellen en de bezorging af moeten wachten.

In uw geval geldt er wél een speciale bezorgservice.

 

Bezorgservice Lemmer

 

-Hoe gaat die bezorgservice voor inwoners van Lemmer precies in zijn werk?

 

Als u inwoner van Lemmer bent, binnen de bebouwde kom woont en via mijn website een bestelling plaatst,

zie ik dat aan de adresgegevens die u bij uw bestelling doorgeeft.

Als u de bestelling, tijdens werkdagen (ma-vrij), 's ochtends voor 10.00 uur geplaatst heeft,  zal uw bestelling nog dezelfde dag, tussen 17.00 en 21.00 uur, bij u thuis bezorgd worden. u hoeft dat niet apart aan te geven bij uw bestelling.

 

Voor deze speciale bezorgservice gelden dezelfde verzendtarieven als voor de normale bezorging binnen Nederland,

Dus € 2,50 verpakkings- en verzendkosten bij een bestelwaarde tot € 14,95.

Bij een bestelwaarde hoger dan € 14,95 is verpakking en verzending ( bezorging) gratis.

 

  

 

Voor vragen en opmerkingen ben ik altijd bereikbaar via : info@alitasborduurpatronen.nl.

Heeft u toch liever telefonisch contact? U kunt mij bellen op 0514 56 54 07 ,  's ochtends tussen 10.00 uur en 12.00 uur .

U kunt mij ook een email sturen met vermelding van uw telefoonnummer en de tijden waarop u bereikbaar bent,

dan neem ik u zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.